Planeringar & värderingsfrågor ht-2020
Årskurs 6
Projekt 1: v.34-41 Oxhud, tryckknapp, prägling, laskning. Peppande ord, citat, mening. (läderarmband)
Redovisa (6A v.43 måndag) (6B v.42 tisdag,torsdag)
Värderingsfråga:
Vad är det med det här ordet/meningen som ger dig styrka? Utveckla ditt svar.
Projekt 2: v.42-48 Forma, bearbeta och löda plåt. (kakform)
v.48 Redovisa
v.49 Samtal
Årskurs 7
Projekt 1: v.34-41 Formge och bearbeta trä, tälj- och skär tekniker Med inspiration från arkitektur, konst och design. (Pizzaslicer/kapsylöppnare)
Värderingsfråga:
Hur kommer din valda utgångspunkt från din inspirationskälla fram i ditt slutresultat? Utveckla ditt svar.
Projekt 2: v.42-48 Formge och designa i Oxhud, skomakarsöm, tryckknapp, prägling. (Pennskrin)
v.49 Samtal
Årskurs 8
Projekt 1: v.34-41 Tolka ungdomskultur, i tre tekniker, applicera, brodera, textiltryck samt mönstersömnad. (T-shirt)
Värderingsfråga:
På vilket sätt gestaltar ditt arbete den ungdomskultur du valt? Utveckla ditt svar.
Projekt 2: v. 42-48 Produktdesign, form och design. (Köket i trä)
v.49 Samtal
Årskurs 9
Projekt 1: Produktdesign
Moodboard, ett arbete som du tillsammans med din kollega (idéutveckling, övervägande)
- Uppgift 1: Inlämning av den gemensamma digitala moodboarden.
- Uppgift 2: Inlämning inlämning av skisser, ritningar, modeller och idéer på din valda produkt med tydlig koppling från Moodboarden (eget arbete)
- Uppgift 3: Värderingsfrågor inlämning v.42 (dessa frågor lägger du i din loggbok. Öppna en presentation i uppgift FRAMSTÄLLANDE och svara på dessa tre frågor i en slide. Värderingen är INGET pararbete utan enskilt arbete.
Värderingsfrågor nedan:
- Vilken produkt i l kökets ramar ska du skapa?
- Vilken målgrupp har du valt? (kund 1 eller kund 2)
- Vilka delar i er moodboard har DU tagit användning av till ditt arbete? Utveckla ditt svar.
Framställande
- v. 42-47 Arbetspass med framställandet av produkt. (loggar enskilt som vanligt).
- v. 48 Inlämning av produkten
v.49 Samtal